Tuesday, March 31, 2009

Fondant Class on 29 March 2009

Merupakan class terakhir saya untuk bulan March, Pada asalnya ada 4 orang tetapi seorang lagi tidak dapat menghadirkan diri kerana ada family matter terpaksa di tangguh class beliau. Walaupun agak lewat dan tertangguh kerana kesibukan menyiapkan task untuk pameran nanti, saya kena utamakan student yang telah menempah awal, untuk menghadirkan diri ke class saya. Mana-mana rakan yang terpaksa saya tangguh untuk joint class saya ini kenalah tunggu selepas saya habis event pengantin nanti ya. Harap dapat bersabar. Itu pun kena tengok jadual kelapangan saya nanti. Mungkin saya akan menghadkan 4 student sahaja dalam satu-satu class.
Yeen (Kuantan), tak sabar-sabar nak mengikuti class, beberapa kali menelipon bersungguh-sungguh betul Yee nie tau. Cermat kerja tangannya dan very simple deco macam serasi pulak laak kita ya Yee.


Mereka sepakat semuanya menggunaka warna yang sama biru. dan simple deko juz letak ribbon putih di atasnya.

Hamidah (KL), nie, saya tak bole berada di sebelah beliau, bila saya tanya aje tetiba buat semuanya tak menjadi. Tapi Hamidah nie sebenarnya orangnya creative tau, pandan buat bermacam-macam ikatan ribbon-ribbon, bunga telur, jahitan manik semua menjadi. Dengar cerita pun hamidah akan buat class juga, saya doakan semuga beliau berjaya dalam segala bidang.



Liza (Ampang), slow and steady, senyap aje tetiba-tetiba siap kerja, kurang bercakap buat kerja senyum aje sepatah orang tanya sepatah di jawabnya. Ibu beliau buat cake juga tapi buttercream so untuk melengkapkan perniagaan beliau dan si ibu, beliau telah mengambil alih utk mempelajari fondant. semuga Liza berjaya nanti ya. kak mis doakan. Slam untuk ibu ya.











3 comments:

Ummu Aqil said...

salam kak miss...
sukenye tgk design student2 akak...bile ler aishah lak ya berpeluang cam tu...

Yeen Hashim said...

Thank you Kak Mis for the lesson, tips and guidance. Seronok attend class Kak Mis. Banyak input yang dapat. Kak Mis, cepat2lah buat class yang lain. Anyway, good luck kak Min and thank you sooo much. Readers, cepat sign up for the next class. Tak rugi - Yeen

chaq said...

Salam kak mis...thanx so much!!
mmg seronok sgt dapat belajar fondant ngan kak mis..tanya jela pape, semua dijawabnye..memang betulla tu "Percaya kepada perkongsian ilmu anugerahNya"-kena sgt ngan falsafahnya. betul cakap yeen..byk tips n guidance yg diberi..
lagi satu kak mis..ibu kirim salam..tunjuk kat dia gambar kek fondant k.mis..komen dia "hmm..cantik, teliti dan sgt kemas" :) Semoga kak mis sukses selalu..

È