Tuesday, July 14, 2009

EVENT PENGANTIN 10 - 12 JULAI 2009 DI MID VALLEY






Baru habis course Square Kitchet seminggu terus deman tak sempat rehat, tapi kena buat persiapan juga untuk event pulak, saya hanya sempat buat utk cake yang berwarna merah dan krim berbunga orkid, itu pun bunga terpaksa tempah dengan ex student saya yang sudi membantu saya, terima kasih wanie, menyahut cabaran saya. Persiapan cupcake dan cake yang lain anak-anak saya yang prepare dan cake semasa habis course pun ku angkut sekali.

Sehari sebelum event rumah saya kecurian pulak, bertimpa-timpa nasib belum pun demam reda, handbag anak saya (Along) dan saya di angkutnya. Habis kehilangan segala document. Mood nak buat event pun hilang sedih. Anak saya menyedarinya semasa mahu hendak ke kelas petang di Mcorange KL. Huru-Hara keadaannya dan agak menggelikan hati sya semase beliau sedang cuba mencari handbagnye keran semue barang kegemaranya berada di da lam handbgnye. Di atas kesedihannya beliau menghilangkan diri seketika. Rupanye dia ke balai polis seorang diri untuk melaporkan kehilangan handbgnya selepas semuanya selesai balik rumah. Sekembalinya di rumah sambil duduk di meja makan menikmati makanan yang telah siap terhidang sambil berasa pasrah dan redha atas apa yg terjadi. Beliau bertanyakan kepada saya..’Ibu mane bag ibu??? jawab..eyh2 yer yek..mane bag ibu… bila dia tanya baru saya tersedar eh… tadi bag saya ada di sebelah beg dia, puas cari tak jumpa, sah lah rupe2nye..bag2 saya pun diangkut sekali oleh pencuri yg bertuah itu!!! Lebih malang lagi pencuri sempat mengeluarkan duit di Maybank saya, atas kesilapan saya sendiri semua no. pin berada didalam hbang saya. Habis kering kotang di buatnya hasil titik peluh saya pada bulan itu. Nasib baik CIMB tak sempat sempat saya block call bank. Nak buat macamana sedih juga rasanya tapi reda ajelah.

Malam tu juga nak loading barang-barang ke Mid Valley, Rasa hati macam dah hilang nak buat event, tetapi memandangkan semua benda dah sedia ada walaupun sekadar mampu untuk mendeco dalam keadaan demam dan atas bantuan anak-anak saya gagahkan juga diri untuk loading barang malam tu sedikit-sedikit. Tetapi pada paginya saya tak menjaga booth, nasib baik seawall lagi saya sudah mencari sahabat saya untuk menjaganya. Alhamdulilah sahabat saya boleh membantu. Walaubagaimana pun keadaannya berbeza suasana Chinese wedding dengan Melayu, ramai giler pagi tu. Dan pada ke eseokan harinya. Sales Alhamdulilah. Ada rezeki pada waktu itu.
























2 comments:

aishah said...

alahai Mis terlepas lagi peluang nak menjenguk booth, apa2 pun tahniah dengan event kali ni & takziah atas musibah. Bangga sangat dengan semangat MCC...

Aimi said...

kak...sedihnya baca kisah akak.....teruk betul pencuri tu...dahla curi beg org, duit dlm acc pun dia kebas...mmg kejam... saya doakan org tu ditimpa malapetaka... ish...jahatnya mulut saya..geram tau...

kak, pas ni jgn simpan no pin dlm beg....bahaya tu...

È