Thursday, November 12, 2009

Cerita Adik...

Baru habis PMR, sofea bertanyakan kepada saya, hi ibu tak ada job ke, amboi-amboi anak saya yang sorang nie memang rajin membantu di dapur. rajin mencuba resipi, Jangan tak tau rancangan yang dia paling suka WWF ini memang amat mengejutkan saya, tak sangka dengan kelembutan sifatnya kekadang melekek2 sorang dia menonton, lebih-lebih lagi kalau di temankan neneknya wah lagi menjadi dia tu.

Ini merupakan satu-satunya job yang saya bagi pada sofea dari mula mengandun, membakar dan ke tahap packaging, saya tidak di benarkan mengusiknya. ibu duduk diam-diam dan rehat bagi adik buat sampai selesai jgn komen-komen apa2 dah siap baru komen. hehehe,... dia pulak bagi arahan pada ibunya.

Wah... sibuk ya sofea dan rakan Adilah menyiapkan cupcake 700pcs, tidur pukul 1 pagi heheheh.... siap call kawan tu suruh datang rumah tolong, siap bergaji tu kawannya. 1 hari kerja kawan dapat RM100 dari sofea. Berapa ia sofea dapat pada hari itu ??? heheheh... cuba teka...
Telah siap berdeco

Bila dah dapat upah pada waktu tu, apa lagi di heret lah ibu, ayah, abang dan kakak ke Pavillion untuk membeli apa yang dia idamkan selama nie. Nampak tu tersenyum simpul dia mencuba kasut sambil di bantu oleh pekerja di situ.

Siap cakap wah... lega dan best betul, terasa kepuasannya bila mencari duit dengan penat lelah sendiri. katanya hehehe....

Yeeeaaaaa... at last dapat juga saya.... hehehe..kakak di sebelah apa lagi tumpang sekaki lah juga tempiasnya dapat juga tu gaji dari adiknya.

Inilah dia hadiah paling berharga hasil dari penat lelah membantu ibu... terima kasih ibu, nak kata penat memang penat tapi hati puas dapat apa yang adik aim... katanya.
Love u so much sayang.....

No comments:

È